ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE

04/06/2012

 

Zajęcia kompensacyjno- wyrównawcze

Główny cel zajęć korekcyjno-kompensacyjnych to pomoc dziecku w przezwyciężaniu trudności
i umożliwienie prawidłowego funkcjonowania oraz osiąganie pozytywnych wyników w szkole. Osiąganie  pierwszych sukcesów daje dziecku poczucie wartości, wiary we własne siły, budzi radość życia i motywuje do dalszego wysiłku. Pierwsze kłopoty ucznia i niepowodzenia wywołują zniechęcenie, pasywność. Te sytuacje mogą doprowadzić do zaburzeń osobowościowych, do jąkania albo innych problemów o podłożu psychicznym. Nie wyrównane w porę nie dobory osłabiają wydolność umysłową dziecka, wpływają ujemnie na jego stosunek do  nauki, szkoły   i kolegów.
U ucznia z trudnościami w nauce rodzą się coraz silniejsze, negatywne emocje.

Zajęcia wyrównawczo- kompensacyjne prowadzone w ramach projektu nie przypominają lekcji, nie ma ocen, rywalizacji. Tempo dostosowuje się do możliwości ucznia. Wykorzystuje się różnorodne formy i metody pracy, często także zabawowe. Podczas tych zajęć są usprawniane i ćwiczone: funkcje słuchowe, wzrokowe, językowe, pamięć i uwaga, techniki szkolne, orientacja w schemacie ciała i przestrzeni, pamięć i uwaga. Mają formę indywidualnego kontaktu z uczniem, w którym oddziałuje się także terapeutycznie na sferę emocjonalną stosując zachęcanie, chwalenie, ukazywanie sukcesów.