- Strona główna
- »
- Aktualności
- »
- Rok szkolny 2016-2017
- »
- Październik
- »
- Nasza szkoła przykładem dobrej praktyki
Nasza szkoła przykładem dobrej praktyki
Projekt Comeniusa „Precyzyjna ocena, rzetelna interwencja”, realizowany przez naszą szkołę od sierpnia 2013
do lipca 2015 został bardzo wysoko oceniony przez Agencję Narodową i otrzymał status „przykładu dobrej praktyki”. Koordynatorkami projektu były panie Ilona Kobus i Martyna Płonowska-Troszka.
Był to wielostronny projekt partnerski, realizowany w ramach programu Comenius, „Uczenie się przezcałe życie”,
w którym uczestniczyły szkoły i centra edukacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SEN)
z Bułgarii, Hiszpanii, Litwy, Polskii Słowenii.
Partnerzy pracowali wspólnie nad analizą i opracowaniem narzędzi do oceny i diagnozy uczniów z SEN oraz nad przygotowaniem propozycji jak uczyć, aby osiągnąć zamierzone cele. W trakcie trwania projektu, międzynarodowych wyjazdów i warsztatów roboczych porównywano systemy edukacyjne we wszystkich krajach partnerskich, z naciskiem na szkolnictwo specjalne i zintegrowane, włączając procedury oceniania.
„Przykład dobrej praktyki” to wyróżnienie dla najlepszych projektów z całej Polski. Kryterium oceny stanowią: wysoka jakość, innowacyjność treści, realizacja celów zaplanowanych na etapie wnioskowania
o dofinansowanie, zapewnienie trwałości efektów projektu oraz wpływ na uczniów, nauczycieli, społeczność lokalną.
To już druga taka nagroda dla Specjalnego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. Pierwszą otrzymał projekt Comenius, realizowany w latach 2009 – 2011 „Uczę się działając, żyjąc pracuję”, którego koordynatorami byli Wojciech Wieczorek i Agnieszka Kulczyna.