Nasza szkoła przykładem dobrej praktyki

21/10/2016, Ilona Kobus

Projekt Comeniusa „Precyzyjna ocena, rzetelna interwencja”, realizowany przez naszą szkołę od sierpnia 2013

do lipca 2015 został bardzo wysoko oceniony przez Agencję Narodową i otrzymał status „przykładu dobrej praktyki”. Koordynatorkami projektu były panie Ilona Kobus i Martyna Płonowska-Troszka.

 

Kliknij, aby powiększyć

 

Był to wielostronny projekt partnerski, realizowany w ramach programu Comenius, „Uczenie się przezcałe życie”,

w którym uczestniczyły szkoły i centra edukacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SEN)

z Bułgarii, Hiszpanii, Litwy, Polskii Słowenii.

 

Partnerzy pracowali wspólnie nad analizą i opracowaniem narzędzi do oceny i diagnozy uczniów z SEN oraz nad przygotowaniem propozycji jak uczyć, aby osiągnąć zamierzone cele. W trakcie trwania projektu, międzynarodowych wyjazdów i warsztatów roboczych porównywano systemy edukacyjne we wszystkich krajach partnerskich, z naciskiem na szkolnictwo specjalne i zintegrowane, włączając procedury oceniania.

 

„Przykład dobrej praktyki” to wyróżnienie dla najlepszych projektów z całej Polski. Kryterium oceny stanowią: wysoka jakość, innowacyjność treści, realizacja celów zaplanowanych na etapie wnioskowania

o dofinansowanie, zapewnienie trwałości efektów projektu oraz wpływ na uczniów, nauczycieli, społeczność lokalną.

 

To już druga taka nagroda dla Specjalnego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. Pierwszą otrzymał projekt Comenius, realizowany w latach 2009 – 2011 „Uczę się działając, żyjąc pracuję”, którego koordynatorami byli Wojciech Wieczorek i Agnieszka Kulczyna.