ZIELONA SZKOŁA Górki Wielkie 2018

26/05/2018, Tekst: Anna Szczęsny, zdjęcia: Magdalena Kasprzak

FOTOGALERIA cz. I

FOTOGALERIA cz. II

19 maja 20 uczniów naszej szkoły wraz z 8 opiekunami i kierownikiem panią Iwoną Bartoniek wyjechało na ,,Zieloną Szkołę” do  Ośrodka Sportowo - Rekreacyjnego SANGOS w Górkach Wielkich.

I DZIEŃ - SOBOTA – 19 maja 2018 r.  Uczestnicy „Zielonej Szkoły” zebrali się pod szkołą i po wzruszających pożegnaniach wyruszyliśmy. Pierwszą atrakcją był pobyt w DREAM PARKU w Ochabach gdzie pod opieką przewodnika zwiedzaliśmy park miniatur i dinozaurów. Następnie wizyta w Domu do góry nogami, gdzie mogliśmy przekonać się jak to jest chodzić po suficie. Wiele emocji wywołał seans w kinie 6D, gdzie podczas filmu dzięki specjalnym efektom mogliśmy poczuć się jak bohaterowie i znaleźć w samym środku akcji. Kolejną atrakcją był park linowy, w którym najodważniejsi zmierzyli się z różnymi przeszkodami. Po tak wielu atrakcjach nadszedł czas, aby udać się do Ośrodka Sangos. Po przepysznym obiedzie i rozpakowaniu bagaży korzystając z przepięknej pogody udaliśmy się na spacer podczas którego odwiedziliśmy plac zabaw i siłownię. Wieczorem przygotowaliśmy wizytówki na drzwi naszych pokoi oraz na konkurs czystości. Czystość w naszych pokojach sprawdzają w tym roku pani Ewa i Róża.

II DZIEŃ - NIEDZIELA – 20 maja 2018 r.  Drugiego dnia przywitała nas piękna pogoda, dlatego korzystając z niej do południa spędzaliśmy czas na dworze bawiąc się oraz spacerując po okolicy. Po południu uczestniczyliśmy w niedzielnej mszy świętej w pobliskim kościele. Wieczorem odbyło się ognisko podczas którego każdy mógł upiec sobie kiełbaskę. I tak zakończył się drugi dzień.

III DZIEŃ - PONIEDZIAŁEK - 21 maja 2018 r. Kolejną atrakcją okazała się wycieczka do CHLEBOWEJ CHATY gdzie  mogliśmy poznać życie naszych przodków. Podczas tej wycieczki nikt się nie nudził, ponieważ każdy mógł spróbować jak mieli się na żarnach, jak dawniej robiło się masło i ser, a to jeszcze nie wszystko. Na koniec degustacja podpłomyków w wypieku których braliśmy udział. Podpłomyki jedliśmy z masłem i serem, które wcześniej sami wykonaliśmy.
IV DZIEŃ - WTOREK - 22 maja 2018 r.  Kolejny dzień i wycieczka do Leśnego Parku Niespodzianek w Ustroniu Zawodziu. Jedną z ciekawszych atrakcji parku były muflony i daniele, które swobodnie przemieszczały się wśród zwiedzających, i które mogliśmy karmić z ręki. W zagrodach spotkaliśmy także : żubry, jelenie szlachetne, sarny, dziki. Inną sporą atrakcją parku był pokaz lotów ptaków drapieżnych. Ale na tym nie koniec, spacerując alejką bajkową mogliśmy podziwiać ruchome ekspozycje znanych nam bajek. Leśny Park Niespodzianek to nie tylko zwierzęta, ale również duży i niezwykle atrakcyjny plac zabaw na którym wszyscy bawili się wspaniale.
A na tym nie koniec dzisiejszych atrakcji. Ponieważ po powrocie do ośrodka wzięliśmy udział w warsztatach pizzy. Każdy mógł przygotować sobie sam pizzę, którą potem zjedliśmy ze smakiem.

V DZIEŃ - ŚRODA – 23 maja 2018 r. - .Tuż po śniadaniu wybraliśmy się na wycieczkę do Wisły. Wisłę zwiedzaliśmy po raz kolejny kolejką - CIUCHCIĄ MARTUSIĄ. Tym razem jechaliśmy trasą Przełęcz Kubalonki - Stecówka - Kubalonka.  Po drodze podziwialiśmy wiślańską przyrodę oraz słuchaliśmy ciekawostek o okolicy.  Po powrocie do centrum Wisły były gofry, lody i inne smakołyki jednym słowem, dla każdego coś dobrego. Po południu poszliśmy na spacer i na plac zabaw. Wieczorem na zajęciach plastycznych malowaliśmy kamienie. I tak upłynął nam kolejny dzień.

VI DZIEŃ - CZWARTEK – 24 maja 2018 r. -  Dziś dzień przejażdżki wozem konnym oraz zajęć sportowych.
Po kolacji przyszedł czas na podsumowanie ZIELONEJ SZKOŁY. Najpierw krótkie przypomnienie tego co robiliśmy,  oraz gdzie byliśmy. Dzięki fotografiom, które podczas całego naszego pobytu wykonywała pani Magda Kasprzak nie zapomnieliśmy o żadnej atrakcji. Na koniec pani Iwona Bartoniek podziękowała każdemu uczestnikowi z osobna i wręczała upominek.

VII DZIEŃ - PIĄTEK – 25maja 2018 r. Dziś dzień powrotu do naszych domów. W drodze powrotnej czekała na nas jeszcze ostatnia atrakcja wizyta w Koziej Zagrodzie w Brennej. Pod okiem gospodarza mogliśmy pokarmić
i pogłaskać kozy. Potem przyszedł czas na warsztaty wyrobu sera połączone z degustacją. Na zakończenie wzięliśmy udział w zajęciach rękodzielniczych w chacie góralskiej. Po Koziej Zagrodzie przyszedł czas powrotu do Rybnika. Podróż minęła szybko, a stęsknieni uczniowie mogli w końcu uścisnąć swoich rodziców .