Dodatkowy zasiłek opiekuńczy - informacja dla rodziców

15/04/2020, SZS-P, Anetta Gawrysiak

Dodatkowy zasiłek opiekuńczy na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem z powodu COVID-19 żłobka - klubu dziecięcego - przedszkola – szkoły


Zmiany w dodatkowym zasiłku opiekuńczym (infromacja ZUS z 14 kwietnia 2020 r.):
 
31 marca br. Sejm uchwalił ustawę, która wprowadziła zmiany przepisów o dodatkowym zasiłku opiekuńczym. Ponadto, rozporządzeniem Rady Ministrów z 10 kwietnia 2020 r. okres pobierania dodatkowego zasiłku opiekuńczego został wydłużony do 26 kwietnia 2020 r.
Od 8 marca obowiązują przepisy, które przewidują dodatkowy zasiłek opiekuńczy. Przysługuje on w wymiarze do 14 dni osobie objętej ubezpieczeniem chorobowym (np. z umowy o pracę, umowy zlecenia, działalności gospodarczej) zwolnionej z pracy, która musi zająć się dzieckiem w wieku do lat 8 z powodu zamknięcia żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły w związku z COVID-19.

Przyjęte 31 marca br. przepisy wprowadziły zmiany dotyczące dodatkowego  zasiłku opiekuńczego.
Zmiany te polegają na:
wydłużeniu o kolejne 14 dni okresu, przez który przysługuje dodatkowy zasiłek opiekuńczy,
przyznaniu prawa do tego zasiłku rodzicom dzieci niepełnosprawnych w wieku powyżej 8 lat.
 
 
 
 
Numer Infolinii ZUS
W przypadku potrzeby kontaktu z nami prosimy o korzystanie z informacji telefonicznej:
 
1. nr telefonu 22 290 87 01 
obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły.
 
2. nr telefonu 22 290 87 02
obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców.
 
3. nr telefonu 22 290 87 03
obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej
 
Pod tymi numerami jesteśmy dostępni w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15
 
Nadal do Państwa dyspozycji jest też ogólnopolska linia telefoniczna pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18.
Po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
1 Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
2 Renty i emerytury,
3 Zasiłki,
4 Informacje dla ubezpieczonych,
5 Informacje dla płatników,
7  Wsparcie dla przedsiębiorców
9  Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji