- Strona główna
- »
- Aktualności
- »
- Rok szkolny 2019-2020
- »
- Kwiecień
- »
- Dodatkowy zasiłek opiekuńczy - informacja dla rodziców
Dodatkowy zasiłek opiekuńczy - informacja dla rodziców
15/04/2020, SZS-P, Anetta Gawrysiak
Dodatkowy zasiłek opiekuńczy na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem z powodu COVID-19 żłobka - klubu dziecięcego - przedszkola – szkoły
Zmiany w dodatkowym zasiłku opiekuńczym (infromacja ZUS z 14 kwietnia 2020 r.):
31 marca br. Sejm uchwalił ustawę, która wprowadziła zmiany przepisów o dodatkowym zasiłku opiekuńczym. Ponadto, rozporządzeniem Rady Ministrów z 10 kwietnia 2020 r. okres pobierania dodatkowego zasiłku opiekuńczego został wydłużony do 26 kwietnia 2020 r.
Od 8 marca obowiązują przepisy, które przewidują dodatkowy zasiłek opiekuńczy. Przysługuje on w wymiarze do 14 dni osobie objętej ubezpieczeniem chorobowym (np. z umowy o pracę, umowy zlecenia, działalności gospodarczej) zwolnionej z pracy, która musi zająć się dzieckiem w wieku do lat 8 z powodu zamknięcia żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły w związku z COVID-19.
Przyjęte 31 marca br. przepisy wprowadziły zmiany dotyczące dodatkowego zasiłku opiekuńczego.
Zmiany te polegają na:
• wydłużeniu o kolejne 14 dni okresu, przez który przysługuje dodatkowy zasiłek opiekuńczy,
• przyznaniu prawa do tego zasiłku rodzicom dzieci niepełnosprawnych w wieku powyżej 8 lat.
Numer Infolinii ZUS
W przypadku potrzeby kontaktu z nami prosimy o korzystanie z informacji telefonicznej:
1. nr telefonu 22 290 87 01
• obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
• obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły.
2. nr telefonu 22 290 87 02
• obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców.
3. nr telefonu 22 290 87 03
• obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej
Pod tymi numerami jesteśmy dostępni w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15
Nadal do Państwa dyspozycji jest też ogólnopolska linia telefoniczna pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18.
Po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
• 1 Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
• 2 Renty i emerytury,
• 3 Zasiłki,
• 4 Informacje dla ubezpieczonych,
• 5 Informacje dla płatników,
• 7 Wsparcie dla przedsiębiorców
• 9 Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji