- Strona główna
- »
- Aktualności
- »
- Rok szkolny 2012-2013
- »
- Luty
- »
- Zajęcia w multimedialnej sali rewalidacyjnej
Zajęcia w multimedialnej sali rewalidacyjnej
W styczniu w trakcie pracy z wykorzystaniem Multimedialnej Sali Rewalidacyjnej aktywizowaliśmy uczniów do podejmowania coraz trudniejszych działań . Wzbogacono działania edukacyjne o nowe, trudno dostępne w tradycyjnym kształceniu środki ilustracji poznawanych obiektów i procesów poprzez pokazanie ich dynamiki.
Zastosowanie multimedialnych pomocy dydaktycznych sprzyjało aktywizowaniu uczniów, wywoływało pozytywną motywację do nauki, i uatrakcyjniało proces edukacyjny. Kolorowa i bogata grafika programów komputerowych przyciągała wzrok i uwagę uczniów, a dzięki pojawianiu się w grach edukacyjnych dodatkowych bodźców takich jak dźwięk, muzyka czy słowo nowe treści były przyswajane w szybszym tempie.
Zastosowanie multimedialnych pomocy edukacyjnych miało również wpływ na tworzenie nowych sytuacji komunikacyjnych, a tym samym na zwiększanie motywacji do poszerzania umiejętności porozumiewania się z otoczeniem. Posiadana baza multimedialna została również wykorzystana do przedstawienia w trakcie zebrań z rodzicami zebranej dokumentacji zdjęciowej z prowadzonych zajęć, a także pozwoliła przedstawić osiągnięcia uczniów.
Zastosowanie pomocy multimedialnych wpłynęło korzystnie na rozwinięcie u uczniów koncentracji uwagi, poszerzanie kompetencji językowych, wzbogacenie słownictwa, poszerzanie wiedzy o treści związane z najbliższym otoczeniem, a także wdrażanie do zachowań intencjonalnych. Zastosowanie multimedialnych pomocy edukacyjnych w widoczny sposób wpływało na rozwój sfery emocjonalnej poprzez podniesienie motywacji do podejmowania coraz trudniejszych zadań. Praca z multimedialną tablicą oraz big myszą i klawiaturą korzystnie wpłynęła na koordynację wzrokowo – ruchową, a stosowane sprzęty nie są już dla uczniów nowością i posługują się oni nimi z dość duża swobodą. Dzięki nabytym umiejętnościom uczniowie odczuwają radość z odnoszonych sukcesów jak również z poczucia własnej sprawczości.