Zajęcia w multimedialnej sali rewalidacyjnej

13/02/2013, Martyna Płonowska- Troszka, Lucyna Łazarska

W styczniu w trakcie pracy z wykorzystaniem  Multimedialnej Sali Rewalidacyjnej aktywizowaliśmy uczniów do podejmowania coraz  trudniejszych działań . Wzbogacono działania edukacyjne o nowe, trudno dostępne w tradycyjnym kształceniu środki ilustracji poznawanych obiektów i procesów poprzez pokazanie ich dynamiki.

Zastosowanie multimedialnych pomocy dydaktycznych sprzyjało aktywizowaniu uczniów, wywoływało pozytywną motywację do nauki, i  uatrakcyjniało proces edukacyjny. Kolorowa i bogata grafika programów komputerowych przyciągała wzrok i uwagę uczniów, a dzięki pojawianiu się w grach edukacyjnych dodatkowych bodźców takich jak dźwięk,  muzyka czy słowo nowe treści były przyswajane w szybszym tempie.

Zastosowanie multimedialnych pomocy edukacyjnych miało również wpływ na tworzenie nowych sytuacji komunikacyjnych, a tym samym na zwiększanie  motywacji do poszerzania umiejętności porozumiewania się z otoczeniem. Posiadana baza multimedialna została również wykorzystana do przedstawienia w trakcie zebrań z rodzicami zebranej dokumentacji zdjęciowej z prowadzonych zajęć, a także pozwoliła przedstawić osiągnięcia uczniów.

Zastosowanie pomocy multimedialnych wpłynęło korzystnie na  rozwinięcie  u uczniów koncentracji uwagi, poszerzanie kompetencji językowych, wzbogacenie słownictwa, poszerzanie wiedzy o treści związane z najbliższym otoczeniem, a także wdrażanie do zachowań intencjonalnych.  Zastosowanie multimedialnych pomocy edukacyjnych w widoczny sposób wpływało na rozwój sfery emocjonalnej poprzez podniesienie motywacji do podejmowania coraz trudniejszych zadań.  Praca z multimedialną tablicą oraz big myszą i klawiaturą korzystnie wpłynęła na koordynację wzrokowo – ruchową, a stosowane sprzęty nie są już dla uczniów nowością i posługują się oni nimi z dość duża swobodą. Dzięki nabytym umiejętnościom uczniowie odczuwają radość z odnoszonych sukcesów jak również z poczucia własnej sprawczości.